DOI: https://doi.org/10.32347/2411-4049.2020.3.22-29

Сomprehensive content of safety of vital activity

Gennadiy N. Sadicov, Petro G. Kyrienko, Sergii O. Lobov

Анотація


Поява навчальної дисципліни «Безпека життєдіяльності» як обов’язкового предмета в школах та університетах пов’язана із збільшенням кількості та «якості» небезпек, породжених науково-технічним прогресом, і виникненням зміненого середовища проживання сучасного суспільства – техносфери. Початкові основи безпеки життєдіяльності закладаються в сім'ї, а згодом формуються та розвиваються в дошкільному закладі. З точки зору соціалізації особистості шкільні роки класифікуються як молодший шкільний вік, підлітковий вік, молодість – характерні вікові періоди. Це обумовлює необхідність застосування творчих підходів щодо включення навчальних програм з безпеки основ життєдіяльності. У багатьох випадках навчальні програми та посібники з безпеки програм життєдіяльності містять перелік надзвичайних ситуацій та правила поведінки в разі їх виникнення, за відсутності причинного аналізу, середньо- та довгострокових наслідків їх впливу, що є фундаментальним у розумінні сутності, прогнозуванні та запобіганні таким ситуаціям. Альтернативним підходом з метою вирішення таких суперечностей може бути введення “Екології” та “Валеології” як обов’язкових предметів, які вже з’являлись у шкільній програмі одночасно з “Безпекою життєдіяльності”, але потім зникли з багатьох освітніх програм. Цей комплекс освітніх програм становить органічну цілісність та має внутрішній взаємозв'язок і все більше зосереджується на вирішенні практичних проблем із конкретними результатами у забезпеченні безпеки суспільства. Валеологія – це розділ сучасної профілактичної медицини, спрямований на пропаганду здорового способу життя. Досягненням валеології є виділення між здоров’ям та хворобою проміжного, „третього стану”, коли людина ще не хвора, але вже не здорова. Комплекс означених дисциплін є основою формування інстинкту безпеки життєдіяльності в умовах постійного збільшення кількості небезпек, зумовлених науково-технічним прогресом.

Ключові слова


педагогіка; ризики; науково-технічний прогрес; валеологія; екологія; сучасне суспільство; фундамент; молодший шкільний вік; навчальні програми; основи життєдіяльності; ліки

Повний текст:

PDF

Посилання


Durnev, R.A. (2006). K voprosu o culture besopasnosti dgisnedeyatelnosti. Tehnologii grazdanskoi bezopasnosti, (2). (in Russian)

Sadikov, G.N., Kobrin, V.N. (2006). Ingener-ekolog – professiya socialnogo sakasa. Gumanitarni chasopis, (3). (in Russian)

Sadikov, G.N. (2013). Tceli i sadachi besopasnosti dgisnedeyatelnosti – formirovanie mirovosreniya besopasnosti. Gumanitarni chasopis, (2). (in Russian)

Sadikov, G.N. (2014). K voprosu otnositelnosti novisni ponyatiya «kultura besopasnosti dgisnedeyatenlnosti». Gumanitartni chasopis, (2). (in Russian)

Sadikov, G.N. (2015). Ierarchiya potrebnostey А. Maslou ne sootvetstvuet biologicheskoi prirode cheloveka. Gumanitarni chasopis, (2). (in Russian)

Sadikov, G.N. (2017). Besopasnost dgisnedeyatelnosti – religiya ХХI veka. Gumanitarni chasopis, (3/4). Retrieved from: https:// spiritual.сulture.acadmic.ru/808 (in Russian)

Retrieved from: https://students–library.com/ua/read//9810–ekologiya

Retrieved from: https://studfiles.net/preview/6468044

Retrieved from: www.Grandors.ru/college/medicina/valeologia.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2020 Gennadiy N. Sadicov, Petro G. Kyrienko, Sergii O. Lobov

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN (онлайн-версії) - 2616-2121
ISSN (друкованої версії) - 2411-4049