Роль установ природно-заповідного фонду в екоосвітніх та рекреаційно-туристичних аспектах сталого розвитку Закарпаття

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2411-4049.2018.4.39-47

Ключові слова:

екологічна освіта для сталого розвитку, природно-заповідний фонд, біосферний заповідник, туристично-рекреаційний потенціал

Анотація

Вивчено практичний досвід установ природно-заповідного фонду України (на прикладі Карпатського біосферного заповідника) у розвитку екопросвітницької та рекреаційно-туристичної діяльності в аспектах сталого розвитку. Проаналізовано динаміку відвідування заповідника та можливість співпраці об’єктів природно-заповідного фонду та закладів вищої освіти. Показано позитивний вплив природоохоронних територій на практичну підготовку майбутніх бакалаврів спеціальності 101 «Екологія».

Біографії авторів

M.P. Rybak, Карпатський біосферний заповідник, Рахів

Директор Карпатського біосферного заповідника, заслужений природоохоронець України

V.V. Lukjanova, Національний транспортний університет, Київ

Кандидат хімічних наук, доцент кафедри екології та безпеки життєдіяльності

Ye.S. Anpilova, Інститут телекомунікацій і глобального інформаційного простору НАН України, Київ

Кандидат технічних наук, старший науковий співробітник відділу природних ресурсів

I.D. Yonash, Карпатський біосферний заповідник, Рахів

Заступник начальника відділу рекреації та сталого розвитку

Посилання

Verkhovna Rada of Ukraine. (2003, May 22). Framework Convention on the Protection and Sustainable Development of the Carpathians. Retrieved from zakon.rada.gov.ua/go/998_164 (in Ukrainian).

Hanewinkel, M., Cullmann, D. A., Schelhaas, M-J., Nabuurs, G., & Zimmermann, N. E. (2013). Climate change may cause severe loss in the economic value of European forest land. Nature Climate Change, 3, 203-207 (in English).

Gamor, F. D. (2018). Dejaki istorychni aspekty stvorennja ta rozvytku Karpats'kogo biosfernogo zapovidnyka. In Mizhn. Nauk.-prakt. Konf. z nagody 50-richchja organizacii' Karpats'kogo biosfernogo zapovidnyka "Problemy zberezhennja girs'kyh ekosystem ta stalogo vykorystannja biologichnyh resursiv Karpat" (pp. 107-118). Ivano-Frankivs'k: NAIR (in Ukrainian).

Rybak, M. P. (2018). Karpats'kyj biosfernyj rezervat – rushijna syla regional'nogo rozvytku girs'kyh terytorij. In Mizhn. Nauk.-prakt. Konf. z nagody 50-richchja organizacii' Karpats'kogo biosfernogo zapovidnyka "Problemy zberezhennja girs'kyh ekosystem ta stalogo vykorystannja biologichnyh resursiv Karpat" (pp. 327-377). Ivano-Frankivs'k: NAIR (in Ukrainian).

Godovanec', B. J., Dovganych, Ja. O., & Ljashenko, Je. K. (2018). Riznomanittja tvarynnogo svitu Karpats'kogo biosfernogo zapovidnyka. In Mizhn. Nauk.-prakt. Konf. z nagody 50-richchja organizacii' Karpats'kogo biosfernogo zapovidnyka "Problemy zberezhennja girs'kyh ekosystem ta stalogo vykorystannja biologichnyh resursiv Karpat" (pp. 126-133). Ivano-Frankivs'k: NAIR (in Ukrainian).

Malandrakis, G., Papadopoulou, P., Gavrilakis, C., & Mogias, A. (2018). An education for sustainable development self-efficacy scale for primary pre-service teachers: Construction and validation. Environmental Education and Information. Retrieved from https://www.tandfonline.com/ doi/full/10.1080/00958964.2018.1492366?scroll=top&needAccess=true (in English).

Effeney, G., & Dаvis, J. (2013). Education for Sustainability: A Case Study of Pre-service Primary Teachers’ Knowledge and Efficacy. Australian Journal of Teacher Education, 38(5), 32-46 (in English).

Kryzhanovs'ka, O., & Petrovych, O. (2003). Ustanovy pryrodno-zapovidnogo fondu jak oseredky ekologichnoi' osvity ta vyhovannja. Ridna Pryroda, (3), 14-17 (in Ukrainian).

Publication of the Carpathian Biosphere Reserve. (n.d.). Retrieved from http://cbr.nature.org.ua/vydan_u.htm (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-19

Як цитувати

Rybak, M., Lukjanova, V., Anpilova, Y., & Yonash, I. (2018). Роль установ природно-заповідного фонду в екоосвітніх та рекреаційно-туристичних аспектах сталого розвитку Закарпаття. Екологічна безпека та природокористування, 28(4), 39–47. https://doi.org/10.32347/2411-4049.2018.4.39-47